Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

July 16, 2010

Ujian sakit

Saya tak sihat dua hari ni. Tiba-tiba saja jatuh sakit. Actually dua minggu lepas demam dalam 5 hari dan semalam sakit lagi... Pelik jugak tiba-tiba xsihat dan badan letih sangat dan tak bermaya. Nak jalan pon terhuyung hayang. Kepala pening tak boleh berjalan lama. tambah dengan muntah2.. teruk juga... petang ni baru rasa lega sikit. Demam pon kejap ok kejap sejuk kejap panas.. Macam-macam dugaan yang menimpa sejak akhir2 ni.

Bila check dengan doct beliau cakap saya letih, tak ada tenaga. Kuman pun senang nak menyerang. Lagi pula saya puasa lepas saya sakit. Jadi organ dalam badan nih tak kuat... doct suggest supaya saya tak berpuasa buat sementara waktu sbb urat perut boleh pecah... takut pulak saya dengar. Saya tak diet cuma saya kontrol makan..huhu..sedihnya. Masa saya pergi klinik saya xlarat sangat sudahlah sejam lebih menunggu giliran rasa mcm fed up dengan keadaan yang tak sihat, pening nak termuntah. Mujur en. tunang ada dialah yg menunggu. Saya kesian kat dia sbb saya tau dia banyak keja kalau bos dia tau mesti bos dia marah2 dia... doct bagi injection vitamin b complex kat bon*o*..huhu..sakit.. lps ambik ubat kat kuanter belom lagi keluar dr klinik pandangan mata sy jadi gelap mcm nak pitam..mmg pening kepala saya..trs je saya terduduk kat kerusi. saya tak boleh nak jalan. Macam nak nangis pon ada. Saya pegang tangan en tunang kuat2 takut jatuh dpn klinik. lebih kurang seminit saya kuatkan bdn saya jalan pastu tiba-tiba saya terus termuntah dpn klinik tu mujurlah ada longkang..huhu..en tunang tepuk2 belakang saya. Rasa tak leh tahan sangat. Lepas muntah tuh baru saya rs mata saya cerah n boleh jalan. Saya gagahkan jugak tuk jalan ke kereta... after en tunang beli makanan dia hantar saya balik and trs dia pergi keje.

Abah mmg risau sbb saya seorang2 kat sini tak ada sape boleh masak dan jaga saya sbb saya penah sakit dua minggu xsembuh2.. dua minggu lps saya sakit saya tak bagitau famili saya xnak diorg susah hati. Inipon abah nak dtg jugak tapi saya tak kasi sbb kedah-kl bukannya dkt jauh pulak tu..kesian abah nk datang..lagipon umah saya tak selesa dan memikirkan perangai housemate saya yang mcm F**K tu.. Jadi biarlah saya sakit sorang2 je..lagipon saya dah biasa demam tanpa makan apa2... agaknya sbb dah biasa sakit mcm ni saya dah rasa xkisah..cuma sedih je teringat kat mak abah kat kg yang boleh jaga sy lebih baik... huhu..

- da hampir nk nangis :(

0 comments: