Dreams are renewable. No matter what our age or condition, there are still untapped possibilities within us and new beauty waiting to be born.

-Dale Turner-

June 11, 2010

Selamat Bertunang Myza & En N


Sudah empat hari saya sudah bergelar tunangan orang. Sori lambat sikit upload blog maklumlah masuk keje ari Rabu. Ari Selasa ambik m.c supposed keje ari selasa, oleh kerana badan terlalu penat nak balik KL pada keesokkan harinya (Isnin) redah jelah ambik M.c.. huhu.. Perasaan setelah bergelar tunangan orang? Entahlah biasa2 aje kot..nak kata tak hepi, hepi jugak..biasa2 je..pelikkan?

First masuk keje, opismate semua tanya seronok bertunang? Mana cincin tunangnya, kami nak tengok... huhu..langsung saya senyum biasa2 je..sambil tunjuk kat tangan xdepun cincin..haha..saya malas nak pakai haritu sbb dah tau mesti diorg sibuk nak tengok..entahlah bukannya saya tak suka bertunang tapi entah mcamana perasaan ni biasa2 saja.. tambah pula teringat malam sebelum balik kg (balik bertunang), saya dengan tunang ada gaduh sket. Bukan gaduh apa pun dia tiba2 nak naik angin dengan saya.. aduih sakitnya hati padahal kita layan elok2 aje..semuanya sbb nak ambil cupcakes..entah apa2 je..

Sepanjang jalan lps ambik cupcakes tuh saya diamkan diri, dia tanya saya jawab sepatah, kadang2 tuh saya tak jawab langsung sbb dalam hati geram sgt2.. biar dia tau yang saya sangat sakit hati... At last masa dalam keta bila dah sampai hentian duta, dia try sembang dgn saya sket2..mula2 saya tak brp layan tp bila dia mintak maaf sbb dia marah sy baru saya rs cool sket..tp sy still xlayan dia..hihi.. entah mcmana sy rs sebak sgt dah lama dia xmarah sy tba2 dia mcm tu. Lagi 2 hari kami nak bertunang dia buat saya mcmni.. dlm masa tu jugak dia cakap dia menyesal marah2 saya and cakap mcm2 pasal hal2 lps... walau apapun yg dia cakap masa tuh saya nak dia tahu yang saya sangat syg syg pada dia..sebab dlm tempoh hampir 3 tahun ni mcm2 bnda yang kami lalui sama2..harap dia takkan lupakan macam tu je ..

Oh yaa bercerita pasal hari pertunangan kami tu, pihak lelaki sampai agak lewat dalam pukol 2.30 ptg..penat menunggu, perut dah lapar sgt2..yelah, dr pagi makan bihun goreng je.. huhu..dalam pukul 11 pagi dah pergi make up itupon terpaksa tunggu turn..punyalah ramai org make up kat kedai pengantin tuh..sabar jela.. kalau make up tak lawa mmg nak kena lempang auuww tu..huhuhu...

dekat pukul 1.00 tghari saya dah siap semua, bila sampai kat umah org semua tgh baca doa selamat...dalam sejam lbh jugaklah menunggu rombongan meminang... bila rombongan dah sampai makcik2 n sedara2 semua kecoh2 kat dapur cakap rombongan dah sampai..mcam lawak pon ada..ada makcik2 sedara tu sibuk tanya en.tunang datang ke tak.. hmm kalau dia tak datang mcmanalah nak tunjuk jalan..huhu.. alah bukannya saya tak tahu diorg tuh sebenarnya nak tengok tunang saya tuh..biasalah nak tengok tunang saya tu hensem ke tak.. adoi.. after rombongan lelaki tuh balik makcik2 sedara saya cakap tunang saya tuh hensem..haha..klu hensem pujilah kalau tak hensem kutuk..mcm2 lah diorg ni..

Hampir setengah juga perbincangan dua2 belah pihak, akhirnya kata sepakat dari mereka:

Tarikh nikah kami pada 8.10.10 (jumaat) dan resepsi pada 9.10.10 (sabtu) hantaran pula RM9,101.00 dan mas kawen RM500 sahaja..

Lepas saja siap berbincang, mak en tunang pon sarungkan cincin kat jari manis saya..huhu.. terketar2 saya sebenarnya tapi still boleh control ayu dpn bakal mak mertua..hikhik..dlm pada tuh masa tgh makan dgn bakal mak mertua, mak dia tanya macam2 sampai xleh nak jawab..soklan maut yang mak dia tanya masa tuh kenal tunang saya kat mana? Macamana boleh kenal...brp lama dah kenal..huhu...yang saya tak leh jawab masa tuh kenal kat mana..hahaha..mmg xleh nak jawab.. dlm hati apa aku nak jawab ekk takkan nak cakap kenal kat friendster mula2 dulu kang dia tak faham pulak..hihi..

So, kat sini saya akan upload gambar2 masa tunang saya tu..gambar en tunang xde..hihi..nanti dah kawen bru saya upload ok!

Oh yaa..entah kenapa blog malam ni boleh upload satu gambar je..sabar kay esok saya akan upload gambar2nye..harap bersabar..

0 comments: